
Objectius generals
- Adquirir i actualitzar la formació bàsica i facilitar l’accés als distints nivells del sistema educatiu.
- Millorar la qualificació professional o adquirir una preparació per a l’exercici d’altres professions.
- Desenvolupar la capacitat de participació en la vida social, cultural, política i econòmica.
Titulació
La superació de tots els àmbits dóna dret a l’obtenció del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.Currículum ESPA - BOIB -
ACCÉS
1. Poden accedir als ensenyaments de persones adultes els qui compleixin els 18 anys, l’any en què comencin el curs.
2. Excepcionalment, poden cursar aquests ensenyaments els majors de setze anys que ho sol·licitin i que es trobin en una d’aquestes situacions:
- Amb un contracte laboral que no els permeti anar als centres educatius en règim ordinari
- Esportistes d’alt rendiment
- internats en un centre específic quan les mesures judicials així ho estableixin.
L’alumnat menor d’edat i major de setze anys que compleix alguna de les condicions indicades amb anterioritat ha d’aportar la documentació que acredita aquesta situació per accedir als ensenyaments de formació per a persones adultes que condueixen al títol de graduat en educació secundària.
- Per accedir-hi s’efectua una Valoració Inicial de l’Alumnat (VIA), que contempla tres elements: expedient acadèmic, nivell de coneixements i circumstàncies personals.
- Els resultats obtinguts d’aquesta valoració inicial determinaran el nivell d’adscripció dins els diversos cursos que configuren l’ESPA.
ESTRUCTURA
Àrees de l’educació secundària | Àmbits de coneixement |
---|---|
Ciències de la Naturalesa. Matemàtiques. Tecnologia/Salut | Àmbit Cientificotecnològic |
Ciències Socials. Geografia i Història. Educació per a la ciutadania | Àmbit Social |
Anglès. Llengua i Literatura Catalana. Llengua i Literatura Castellana | Àmbit de Comunicació |
Cada Àmbit es desenvolupa en dos nivells de dos cursos quadrimestrals cada un, organitzats en dos cursos acadèmics. En lloc d’assignatures, àrees o matèries, es parla de mòduls. Aquesta estructura és flexible i oberta quant a l’organització i a l’accés de l’alumnat al sistema, a l’elecció del ritme d’aprenentatge i a la possibilitat de cursar, segons els coneixements i les experiències prèvies, uns cursos o uns altres.
-> ESPA 1.1_HORABAIXA_2Q 22-23